23 Dagar Syd

Två bröder som under försommaren ska cykla från Treriksröset till Smygehuk för att samla in pengar till prostatacancerforskning. Medlemmar i Druid-Orden www.druidorden.org BG 671-2459 Swisch 123 301 04 93

Ulfs färd i skogen!

Kategori: Allmänt

 
Började med en fin cykling från IKEA:s huvudsäte ner till Osby på en fin liten väg som det inte var mycket trafik på.
Rullade in i sista landskapet som inte tog emot mig med någon skylt så det fick bli en skylt bakåt i stället.
 
Kom ner på stora vägen och här fanns det till och med en cykelväg på 2/1 vägen. Bra Trafikverket!
 
In i Brioland och passerade en minnessten mitt i staden och nu var jag på väg mot skogen!
 
Skulle följa en cykelled till Broby för att sedan följ vägen till Hässleholm. Vägen blev mindre och mindre och plötsligt ringde min dotter Andrea och hon bara skrattade när jag skickad över bilden på platsen där jag stod.
 
Till slut kom jag in på Skåneleden som är en vandringsled och nu var jag FEL. Tur att man kört mycket MTB för nu blev det terrängkörning och det började också regna. Kul!
 
Körde över Helge å på en mycket gammal och smal bro och efter lite trixande kom jag ut på vägen mellan Osby och Glimåkra. Mot Glimåkra och efter ett tag regn upphör och stället av. Fin cykling mellan Glimåkra och Broby och regnställ på då den andra skuren för dagen kom.
 
Lunch i Broby och sedan fin cykling till samlingspunkten dit jag kom några minuter efter Peter som jag hittade i kön för glassinköp.
 
Spännande med dåligt uppmärkta cykelleder!
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: