23 Dagar Syd

Två bröder som under försommaren ska cykla från Treriksröset till Smygehuk för att samla in pengar till prostatacancerforskning. Medlemmar i Druid-Orden www.druidorden.org BG 671-2459 Swisch 123 301 04 93

Cykelhaveri på skogen!

Kategori: Allmänt

 
Då vi letade oss fram i skogarna mellan Växjö och Älmhult så kom det första cykelproblemet. Rätt som det var stannade Peter som låg 100 M för mig och hoppade av och tittade på växelföraren.
 
Storhaveri och slutcyklat för dagen. Vad gör vi nu var frågan men då kom vi på Staffan K i Älmhult.
 
Sann druidbroder som ställer upp på "vem hjälper". Ringde honom och han fick plocka fram kartan för att lokalisera platsen där han inte själv hade varit.
 
Jag rullade vidare mot Älmhult och efter en halvtimme mötte jag Staffan som innan han for vidare tog en provtur på min cykel.
 
Precis när jag kom fram till slutmålet så passerade de mig på väg till cykelhandlare ett som tyvärr inte hade rätt delar hemma. Så iväg till cykelhandlare två som lovade att komma till campingen kl 0930 i morgon och antingen blir det lagning eller lån av en cykel för de sista dagarna mot Smygehuk.
 
Tack Staffan för all hjälp - en sann broder och vän!
 
 
Kommentera inlägget här: